niedziela, 8 sierpnia 2021

Ale sztuka!

Wakacje w bibliotece/ Cz. 7

    Każdy je czasami odczuwa.

  Głęboki strach. Pierwotny lęk. Samotność i przerażenie. Ból istnienia. Osamotnienie w obliczu wszystkich przerażających rzeczy, które dopadają nas znienacka i chwytają łapą strachu za gardło. Jesteśmy wówczas bezbronni, jak śpiące dziecko, którego jedyną reakcją na lęki nocne jest przeraźliwy krzyk. 

    Dzisiaj w ramach wakacyjnych spotkań ze sztuką zapraszamy do przyjrzenia się obrazowi "Krzyk", którego autorem jest norweski malarz, Edvard Munch. Oto jak twórca opisywał swoje doznania:

    "Szedłem drogą w towarzystwie dwóch przyjaciół - zachodziło słońce - poczułem nagły przypływ melancholii - niebo stało się nagle krwistoczerwone. Zatrzymałem się, oparłem o balustradę śmiertelnie znużony - nad miastem i ciemnobłękitnym fiordem rozpościerały się rozlewiska krwi i języki ognia - przyjaciele szli dalej, a ja drżałem z trwogi - i wtedy posłyszałem przeciągły krzyk przeszywający powietrze".

   Istnieje ponad pięćdziesiąt różnych wersji "Krzyku", jednak na powszechnie znanym obrazie widzimy most i tak przerażoną postać, że trudno rozpoznać rysy jej twarzy. W tle dziwnie czerwone niebo i rozległa zatoka przechwytują jej krzyk. 

  Spróbujcie poczuć emocje bohatera obrazu. Dzisiaj wszystkich miłośników sztuki zachęcamy do wykonania... selfie inspirowanego "Krzykiem" Edvarda Muncha. Wystarczy za pomocą farb na kilku sklejonych ze sobą kartkach papieru namalować tło obrazu, wskoczyć w czarną koszulkę, a następnie na jego tle pstryknąć fotkę telefonem. Dla ułatwienia zadania - zapraszamy do naszej biblioteki. Obraz inspirowany pracą Muncha czeka - wpadnijcie i zróbcie sobie oryginalne wakacyjne... selfie.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz