poniedziałek, 21 marca 2022

Międzynarodowy Dzień Poezji 

 Dzisiaj świętujemy nie tylko Pierwszy Dzień Wiosny, ale też Światowy Dzień Poezji. Wraz z tym świętem rozpoczynamy w naszej bibliotece Festiwal Poezji, podczas którego zaproponujemy naszym czytelnikom szereg aktywności związanych ze słowem poetyckim.

Na początek czytanie klasyków, czyli spotkanie z wierszami uznanych polskich poetów w ramach cyklu: ZATORZE CZYTA POEZJĘ. Dzisiaj p. Teresa czyta dla nas Czesława Miłosza. Posłuchajcie:  


"Dar"

Dzień taki szczęśliwy.
Mgła opadła wcześnie, pracowałem w ogrodzie.
Kolibry przystawały nad kwiatem kaprifolium.
Nie było na ziemi rzeczy, którą chciałbym mieć.
Nie znałem nikogo, komu warto byłoby zazdrościć.
Co przydarzyło się złego, zapomniałem.
Nie wstydziłem się myśleć, że byłem kim jestem.
Nie czułem w ciele żadnego bólu.
Prostując się, widziałem niebieskie morze i żagle.

(z tomu "Wiersze wszystkie" wyd. Znak 2011, s. 630)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz